Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet tälle sivustolle runsaasti vastauksia yleisiin ja usein kysyttyihin kysymyksiin.
Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi täältä, voit ottaa meihin yhteyttä ja mielellämme autamme sinua eteenpäin asiassasi. Lippuihin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä www.ticketmaster.fi

Yleisissä asioissa voit olla yhteydessä info@allaslive.fi ja pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.

Konsertissa tai show'ssa myytävät fanituotteet kulkevat yleensä kiertueen mukana ja siitä vastaa artistin tai show'n taustaorganisaatio, joten useimmissa tapauksissa meillä ei tapahtumajärjestäjänä valitettavasti ole tietoa onko merchandisea saatavilla tai mitä tuotteita on myynnissä. Mikäli fanituotemyyntiä on, tarkemman valikoiman ja hinnaston näet paikan päällä.

Jotta tapahtumamme olisivat turvallisia kaikille osapuolille, kaikkia esineitä tai aineita ei ole sallittua tuoda tapahtumaan. Tapahtumissamme suoritetaan turvatarkastuksia saapumisen yhteydessä. Huomioithan, että kaikissa tapahtumissa ei ole tavaroiden säilytysmahdollisuutta (narikkaa).
Suosittelemme jättämään isot reput ja laukut kotiin tai narikkaan tapahtuman ajaksi.

Kiellettyjen esineiden / aineiden listalle kuuluvat, muttei rajoitu ainoastaan:

  • Vaarallisten aineiden ja esineiden tuominen tapahtumaan tai sen läheisyyteen on ehdottomasti kielletty yleisön turvallisuuden takaamiseksi.
    Näihin aineisiin ja esineisiin lukeutuvat, muttei rajoitu: ampuma-aseet, veitset, puukot ja muut teräaseet, terävät niittivyöt, hiuslakkapullot ja muut aerosolit, nesteet, alkoholi, huumausaineet, ilotulitteet ja laserosoittimet.
  • Kuvaaminen älypuhelimilla ja pienillä digikameroilla on sallittua. Järjestelmäkamerat (= kamera jossa irroitettavaa optiikkaa), videokamerat ja GoPro-laitteet, dronet, selfietikut, nauhurit, tablettitietokoneet ja läppäritietokoneet ovat kiellettyjä. Powerbankit (varavirtalähteet) ovat sallittuja.
  • Pullot, purkit ja tölkit (lasi, muovi, metalli).
  • Retkikalusteet (jakkarat, pöydät, grillit)
  • Lastenvaunut- ja rattaat. Joissain tapauksissa vaunuja voi jättää narikkaan säilytykseen, mikäli siellä on tilaa.
  • Sateenvarjojen tuominen on kielletty turvallisuus- ja näkyvyyssyistä, erityisesti ulkoilmatapahtumissa. Sateen sattuessa otathan mukaasi esim. sadetakin tai kertakäyttösadetakin. Sateenvarjo on jätettävä narikkaan.
  • Terveydellisistä syistä tarpeelliset lääkkeet ja apuvälineet ovat sallittuja. Tuothan mukanasi reseptin tai lääkärintodistuksen, jonka voit esittää henkilökunnalle kysyttäessä.
  • Fanikyltit ja liput ovat sallittuja, mutta niitä ei saa nostaa ilmaan lavan edessä eikä muuallakaan, missä ne voivat haitata muiden näkyvyyttä. Järjestyksenvalvojat voivat pyytää sinua laskemaan kyltitystäsi. Lippujen ja banderollien tangot ja kepit kannattaa jättää kotiin, sillä näiden tuominen Altaalle on turvallisuussyistä kiellettyjä.
  • Yleisön käsien päällä ”surffaaminen”, eli crowd surfing on turvallisuussyistä kielletty ja johtaa konsertista poistamiseen.

Järjestyksenvalvoja tekee viime kädessä päätöksen siitä, mitä tapahtumaan saa tuoda. Jos järjestyksenvalvoja turvallisuustarkastuksen yhteydessä löytää kiellettyjä esineitä tai aineita, on tällä oikeus ottaa ne pois.

Yleisesti omien ruokien tai juomien tuominen tapahtumaan ei ole sallittua turvallisuussyistä. Poikkeuksia voimme tehdä terveydellisistä syistä - siinä tapauksessa otathan sen tarpeesta mukaasi lääkärintodistuksen tai muun vastaavan dokumentin, jonka voit esittää sisäänkäynnillä.

Altaan ravintolapalvelut palvelevat asiakkaita tapahtuman aikana ja lisätietoa heidän valikoimastaan saat https://www.allasrestaurants.fi/en/allas-restaurants/

Tapahtumapaikasta riippuen voit jättää tavaroitasi säilytykseen tapahtuman ajaksi maksua vastaan.

Lisätietoa narikasta saat tapahtumapaikalta.  

Tiedotamme ostovaiheessa ja lipussa ainoastaan ovien aukeamisajan, ellei esitysajasta ole erikseen ilmoitettu.

Tarkemmat aikataulut ja soittoajat varmistuvat usein vasta tapahtumaviikolla, kun saamme aikataulut artistiorganisaatiolta. Kaikki aikataulut päivitetään meidän nettisivuillamme tapahtuman omalle sivulle, suosittelemme siis seuraamaan päivityksiä sitä kautta tapahtuman lähestyessä. 

Tarkkoja päättymisaikoja emme julkaise, sillä tämä riippuu artistista ja voi vaihdella. Konsertit päättyvät poikkeuksetta ennen klo 22.00. 

Suosittelemme ajoissa paikalle saapumista, sillä annetut esitysajat ovat arvioita ja saattavat muuttua jopa konserttipäivänä. Mahdollisista muutoksista ja tarkemmista aikatauluista ilmoitetaan tapahtumasivulla ja sosiaalisen median kanavissamme lähempänä tapahtumaa.

Pääsääntöisesti kuvaaminen pokkari- ja kännykkäkameroilla on tapahtumissamme sallittua yksityiskäyttöön. Järjestelmäkamerat (=kamerat joissa irroitettavaa optiikkaa), tapahtumien videointi ja muu nauhoittaminen on kielletty. Huomaathan, että artistiorganisaatio saattaa koska tahansa muuttaa ohjeita ja kieltää kuvaamisen - seuraa siis aina järjestyksenvalvojien ohjeita tapahtumapaikalla.
Viralliset kuvausluvat on varattu akkreditoituneille median edustajille, joilla on median toimeksianto. Kaikki akkreditointipyynnöt käydään läpi tapahtumaviikolla ja paikkoja on rajallinen määrä. Mikäli haluat akkreditoitua tapahtumiimme ole yhteydessä markkinointi@allaslive.fi

Jokainen artisti on erilainen ja konserttien äänenpaine saattaa vaihdella. Kaikissa tapahtumissamme on mahdollista ostaa korvatulppia paikan päältä. Suosittelemme jokaiselle asiakkaallemme, tapahtumasta riippumatta, kuulonsuojainten käyttöä kuulon varjelemiseksi.

Osuuspankin omistaja-asiakkaan etuna ostat liput Allas Liven keikoille ennakkoon ja pääset keikka-alueelle OP:n omasta sisäänkäynnistä tuntia ennen kuin ovet avataan muulle yleisölle. Saat etu-osto-oikeuden lippuihin ja sisäänpääsyn tuntia ennen muita, kun ostat liput OP-mobiilista.

Tarkemmat tiedot omistaja-asiakkaan edusta ja ohjeet lippujen ostoon löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakkuus/allaslive

Huom! Pidäthän silmällä sähköpostiasi, sillä tarkemmat aikataulut ja tiedot sisäänpääsystä lähetetään sinulle tapahtumaviikolla. Mikäli myöhästyt annetusta aikataulusta, emme voi taata sinulle aikaisempaa sisäänpääsyä.

Tarkemmat ohjeistukset VIP-paketin aikatauluista, saapumisesta ja muista yksityiskohdista lähetetään sähköpostitse n. 2-5 päivää ennen varsinaista esityspäivää. Tiedot lähetetään tilaajalle, ostohetkellä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et ole saanut sähköpostia 24h ennen tapahtumaa, ota yhteyttä tilausvahvistuksessa tai paketin ehdoissa mainittuun osoitteeseen, viime kädessä Ticketmasteriin.
Jos olet ostanut paketin lahjaksi, on paketin ostajan vastuulla toimittaa eteenpäin VIP-paketin loppukäyttäjälle tarvittavat ohjeistukset.

Allas Live on esteetön Keikkojen ajaksi apuvälineitä käyttäville asiakkaille ja heidän avustajilleen varataan tilaa lavan läheisyyteen. Jos apuvälineesi tarvitsee sähköä tai sinulla on muita erityistarpeita keikan ajaksi, ole ystävällinen ja ota hyvissä ajoin yhteyttä osoitteeseen tuotanto@allaslive.fi

Henkilökohtaiset avustajat pääsevät pääasiassa keikoille maksutta sisään, saattaja tarvitsee lipun jonka voi lunastaa lipun oston yhteydessä.

Allas Livessä on nollatoleranssi kaikenlaiselle häirinnälle, kiusaamiselle, syrjinnälle, väkivallalle sekä vallan väärinkäytölle. Edellytämme jokaista meillä vierailevaa sitoutumaan turvallisemman tilan periaatteisiin. 

Olethan yhteydessä baarihenkilökuntaan tai järjestyksenvalvontaan viipymättä, mikäli kohtaat tai näet minkäänlaista huonoa käytöstä tapahtumassa. Mikäli koet häirintää Altaalla, voit myös olla yhteydessä jälkikäteen info@allaslive.fi  Huomioithan kuitenkin, että meillä ei ole keikkojen aikana sähköpostipäivystystä. Akuutit tilanteet kannattaakin ilmoittaa mahdollisimman nopeasti paikan päällä olevalle henkilökunnalle.